No comments yet

Da li treba da pobegnemo kada nam se neko predstavi kao prodavac?

30121961_10211045044272312_1624728440_o (1)
Na šta pomislite kada vam se neko predstavi kao prodavac? Da li refleksno zavlačite ruku u džep i stežete novčanik? Uglavnom se uz reč prodavac vezuju negativne konotacije i poistovećuju se ljudima koji prezentuju lonce na paru ili magične usisivače. Oni su uglavnom dosadni, napadni, žele samo vaš novac i nije im stalo do vas i vaših potreba. Ali na kraju nekako uvek završite sa usisivačem i escajgom sa neke od televizijskih prodaja. Ne znate kako da se osećate, želite da se radujete zbog novih stvari koje stižu u vaš dom, ali se sa druge strane osećate iznevereno.

Najjednostavnije rečeno – svrha prodaje je da zadovolji potrebe kupaca. Do prodavca je kako će to učiniti. Prilikom uspešne prodaje prodavci se koriste različitim tehnikama koje im omogućavaju da lakše dođu do cilja. Uspešan prodavac zna da prvo “Ne” kod kupca ne znači odbijanje, već da je kupcu potrebna dodatna informacija, pogodnost, benefit proizvoda. Često se koriste vezivanjem za emotivnu stranu korisnika, te osobine proizvoda koji prodaju poistovećuju sa detinjstvom, porodicom, sigurnošću – naravno zavisi od situacije i proizvoda. Dakle, ako ste kupili magični usisivač ne znači da ste nužno prevareni, već da ste se u procesu prodaje povezali sa pričom prodavca i samim proizvodom. Postoji nekoliko vrsta prodaje: telefonska, televizijska, 1-1 (jedan na jedan prodaja), internet prodaja. Za svaku od njh postoji neka vrsta obrasca ili uputstva po kom se radi. Ali, da li je to dovoljno? Kakve rezultate i kakve kupce dobijate prodajom po obrascu? Da li verujete u ono što prodajete? Da li biste vi kupili taj proizvod?

Dobar prodavac je samopozdan, veruje u ono što priča, sluša vaše probleme i potrebe i što je najbitnije ne pokušava da vas prevari. Zaključivanjem uspešne prodaje nijedna strana ne izlazi oštećena – prodavac je uspešno završio zadatak, kupac je dobio potrebnu uslugu ili proizvod koji rešava neki od problema koji ima. Ako veštinu prodaje prebacimo na nivo svakodnevnog života, primetićete da je sve oko vas neka vrsta prodaje, ubeđivanja i predstavljanja ideja, stavova ili predloga.

Hajde da sagledamo stvari iz drugačije perspektive. Zažmurite na desetak sekundi i zamislite da ste vi prodavac i da imate 24 sata da prodate što više stvari najbližim ljudima iz vaše okoline. Prodajete ideju prijateljima o odlasku u neki novootvoreni restoran u gradu. Kolegama sa posla prodajete predlog o razvijanju i menjanju starih načina obavljanja aktivnosti koje usporavaju procese u firmi. Nalazite se na ispitu i od vas se očekuje da „zaradite“ ocenu prodavanjem naučenog iz knjige.

Kako se sad osećate? Da li biste varali u nekoj od ovih situacija? Svakako kao dobar prijatelji i kolega ne biste varali najbliže, zar ne?

Ako vam prodavci sa televizije deluju iritantno, napadno, dosadno i radije biste izbacili televizor kroz prozor nego kupili nešto od njihovih proizvoda – ne činite to! Postavite sebi cilj da postanete bolji prodavac, da nadmašite njihove veštine.

U tekstu je ostavljeno nekoliko pitanja bez odgovora. Krajem meseca, tačnije 21. aprila imaćete priliku da ih sami postavite uspešnim ljudima iz oblasti prodaje u prostorijama Niškog univerziteta.

Prodaja je moć i umetnost, naučite da vladate njom.

Post a comment