No comments yet

Šta sve može da bude zaštitini znak?

Šta sve može da bude zaštitini znak?

Subota je prepodne i kuvate svoju prvu tursku kafu.  Dok čekate da voda provrije, proveravate mejl na mobilnom telefonu.
Inboks pun poruka, ali vas jedna poruka od vama nepoznatog advokata posebno intrigira.
Prvo što vam odvlači pažnju je podebljani deo teksta koji glasi:

Od ovog trenutka morate ukloniti svaku pojedinačnu instancu vašeg brenda.
Ako to ne učinite u roku od 10 dana, kontaktiraće vas naši advokati.


To vas je podsetilo da ste za zaštitni znak svog proizvoda inspiraciju našli u tuđem i kroz glavu vam prolazi stotine pitanja – Kako da poslujem normalno ako ne mogu da koristim svoje ime?
Koliko će to da zbuni moje potrošače? Kako da sve uklonim  za 10 dana?

Najbolji scenario je da do ovakve glavobolje ne dođe. Razmišljajte unapred i zaštitite svoj zaštitni znak žigom.

 

Šta je žig?

Žig je pravno zaštićen znak kojim fizičko i pravno lice obeležava svoje robe i usluge, kako bi potrošači mogli da ih razlikuju od sličnih roba i usluga.
Kada se uputite put Zavoda za intelektualnu svojinu da zaštitite znak nephodno je da znate šta sve može da bude znak.

Možda su vam prve asocijacije na zaštitni znak ili “trademark nekog brenda simpatična slova u nekom kurzivu ili logo sa upečatljivom slikom i bojama. No, zapravo žigovi pored kombinacija grafika i slova mogu da budu i slogani, imena lica i muzički zapisi. Ukoliko želite da vam zaštitni znak bude samo slovo, ono mora biti posebno stilizovano, dok reči mogu biti napisane i običnim fontom.

Šta ne mogu biti zaštitni znaci?

Nepodobni su znaci koji dovode u zabludu ( npr “Naši proizvodi su najjeftiniji”), znaci koji imaju nacionalna obeležja,mernu jedinicu, reči koje se suprostavljaju poretku i moralu, znak koji sadrži lik lica od kog nemate saglasnost za tako nešto itd.
Kod naziva lekova, pesticida i đubriva su zabranjeni generički nazivi poput Ampicilina, Timolola.
Za svaku klasu proizvoda postoje određena pravila i specifičnosti i lako ih je naći na sajtu  Zavoda za intelektualnu svojinu.

Sa širenjem interneta i sposobnošću da mnogo lakše poslujemo na nacionalnom i globalnom nivou, zaštita zaštitnih znakova je postala važnija za poslovanje preduzeća svih veličina. Izazov je što su se smanjile barijere u trgovini, a još uvek postoje pravne barijere i treba se na vreme informisasti o njima.

O pravnim okvirima zaštite znaka žigom moći ćete više da čujete od advokata Dragana Milića na seminaru
Budi svoj
u subotu 20.aprila u 11h u Start-ap centru u Nišu.

Saznajte kako da dođete do ekskluzivnosti, privučete buduće investicije, finansijski dobitak od licenci, franšizinga i prenosa prava.

Do sledećeg piskaranja…

#BeBetter


Post a comment